Stijgende verkoopcijfers voor Volkswagen

Volkswagen zegt dat de verkoopcijfers van de groep in augustus 2014 stegen met 3%, naar 740.500 voertuigen, waarbij winsten in vooral Europa en China een tegengewicht bieden aan de verliezen in de Verenigde Staten en Zuid-Amerika. Op een periode van acht maanden bekeken, komt de Volkswagen groep zo aan een taal van 6,52 miljoen voertuigen, een verbetering met 6% van het totaal van de acht maanden ervoor.

V.S., Zuid-Amerika en Rusland verliezen

Tijdens de afgelopen acht maanden steeg het aantal leveringen in West-Europa met 8% naar 1,31 miljoen, waarbij het Duitse verkoopcijfer omhoog schoot met 6,5% naar 806.500 voertuigen. In Centraal- en Oost-Europa viel er een stijging te noteren van 4% naar 431.100, maar de grootste afzetmarkt van dat gebied, zijnde Rusland, liet wel een verlies optekenen van 12%. China piekte dan weer naar 2,4 miljoen voertuigen, een stijging met 17%, en de Verenigde Staten en Zuid-Amerika deden het respectievelijk 5% en 22% slechter dan de voorgaande periode.

Merken

In de eerste acht maanden van 2014 lieten alle merken van Volkswagen een stijging in de verkoopcijfers optekenen. De zogezegde ‘core-merken’ stegen met 3% naar een totaal van 4,3 miljoen voertuigen, terwijl de leveringen van Audi met 11% de lucht inschoten naar een totaal van 1,14 miljoen wagens. Ook de verkoopcijfers van Porsche kenden een stijging, meer bepaalde 12% naar 119.800 wagens. Ook Skoda deed het goed: +12% naar 678.500 auto’s, terwijl Seat in totaal 257.800 wagens leverde, ofwel een stijging van 10%.

Plaats een reactie